ترنج

شیعه ما همچون ترنج است که بوى آن خوش، ظاهر و باطنش نیکو مى ‏باشد. امام علی (ع) ح 5724 غررالحکم

ترنج

شیعه ما همچون ترنج است که بوى آن خوش، ظاهر و باطنش نیکو مى ‏باشد. امام علی (ع) ح 5724 غررالحکم

ترنج
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

به جای مقدمه

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

سلام.

امیدوارم وبلاگم برای همه مفید باشه و دغدغه اصلی ام ارائه مطالبی با موضوع سبک زندگی دینی است و انشاء الله هدر دادن وقت یا حدیث نفس نباشه.

چند روزی از ایجاد وبلاگم می گذره و در این چند روز، مترصد وقت و البته مناسبتی بودم که به بهانه آن اولین مطلب را بذارم که رسیدیم به عرفه.

 

نقل شده که مردم از این جایگاه به گناه خود اعتراف می‌کنند و بعضی آن را از جهت تحمل و صبر و رنجی می‌دانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شوند، چونکه که یکی از معانی «عرف» صبر است. ضمنا آمده که آدم و حوا پس از هبوط از بهشت در این سرزمین یکدیگر را یافتند و به همین دلیل عرفات و این روز عرفه نام گرفته است.

بهترین متنی که درباره عرفه سراغ داشتم از شهید آوینیه، پس رشته کلام را به سید شهیدان اهل قلم می سپارم:

مناسک حج از یک سو تمثیل سیری است که انسانهای متکامل بسوی الله طی می کنند و از سوی دیگر، تذکاری است بر تاریخ زندگی انسان، بر کوکبه ارض در منظومه شمسی.  و اینچنین، وقوف در عرفات هم برای کسب معرفت و عرفان است

و هم برای تامل و تفکر در تاریخ حیات انسان بر کره زمین.

و «وقوف» هم به معنای درنگ و تامل آمده است و هم بمعنای آگاهی و عرفان. و همین عرفان است که در مشعرالحرام باید به شهود منتهی شود.

عرفات محل هبوط آدم از بهشت است و مبدا حیات انسان بر کره زمین.

و آدم چون خود را بر زمین یافت

گریست

و انابه کرد.

تو  هم گریه و انابه کن، آنچنان که گویی این تویی که هم اکنون از بهشت هبوط کرده ای

و خود را تنهای تنها

بر بیابان عرفات یافته ای. و از سوی دیگر، عرفات تذکاری است بر معاد تو، ای انسان.

آنچنان باش که گویی اینجا صحرای محشر است   وَنُفِخَ فِی الصُّورِ‌ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَى رَ‌بِّهِمْ یَنسِلُونَ (یس 51)

و این بی شمار انسانهای کفن پوش هم اکنون سر از قبرها بر آورده اند و بسوی مواقف حساب می شتابند

در عرفات آنچنان باش که آدم علیه السلام بود:  فَتَلَقّی آدَمُ مِنْ رَبِّه کَلِماتٍ فَتابَ عَلَیْهِ (بقره 37)

آنچنان که چون هنگام افاضه از عرفات به مشعرالحرام فرا می رسد، توبه ات پذیرفته شده باشد.

وقوف در عرفات مقدمه وقوف در مشعر است، یعنی که عرفان مقدمه شهود است

و چون به شهود رسیدی، مهیای شهادت باش. آنچنان که اسماعیل بود و آنچنان که سیدالشهداء حسین(ع) بود.

و سر اینکه فردا به قربانگاه منا می روی در همین است،

یعنی که تو در عرفات و در مشعرالحرام بر هستی خود و خلقت جهان وقوف یافته ای و اکنون آماده ای که خود را و متعلقات خود را در راه او قربانی کنی.

و واویلا اگر در این روز از امام خودت غافل باشی

که همه خلایق همچون شخص واحدی هستند

که امام قلب اوست

و حیات بی قلب میسر نیست...

 

---------------------------------------------------------------------

در انتها: برای عکس عرفات تقریبا هر سایتی را که جستجو کردم عکسهای جدید صحرای عرفات آمد (عکس های زیر)

که متاسفانه سعودی های وهابی بدستور یهودیان صهیونیست بر بالای صحرای عرفات ستون سنگی ای را نصب کرده اند که به هیچ وجه در تاریخ اسلام در آنجا وجود نداشته است؛ آنهم ستون ابلیسک(obelisk) که نماد مشهور شیطان و شیطان پرستان است.

جالب است بدانید که یکی از موارد صحت عمل رمی جمرات (سنگ زدن به ستون و محل شیطان که برای وسوسه حضرت ابراهیم آمده بود ودر منا می باشد) که در مناسک حج انجام می شود این است که سنگ شما به ستونهای جمرات برخورد کند.

 جمرات سمبل شیطان است و سنگ زدن به آنها نوعی اظهار نفرت و انزجار از شیطان می باشد و از سالها قبل شکل اصلی و اولیه این ستون به شکل ابلیسکِ شیطان پرستان بود.

تا اینکه در اقدامی مشکوک، عربستان سعودی در سال 1372 شمسی به بهانه عریض کردن آن! و برای سهولت حجاج آن را تغییر داد.

شکل اولیه و قدیمی:

 اما آنچه در این تغییر، مهم است تغییرِ اساسی شکل آن است بصورتی که دیگر حجاج به ستون چهار گوشی که نوک آن تیز است سنگ نمی زنند و این تصویر از ذهن مسلمین در حال محو شدن است. و در مقابل، این ستون که از زمان مصر باستان نماد شیطان بوده است را بعنوان یک حجم و اثر معنوی در جای مقدسی مثل عرفات قرار داده اند و متاسفانه خیلی از حجاج نادانسته خود را بوسیله آن متبرک هم می کنند.

شکل جدید و باز طراحی شده توسط صهیونیستها:

تصویر سمت چپ قدیمی است و حجاج در قدیم واقعا به ستون و نماد شیطان سنگ می زدند. تصویر سمت راست دیوار جدیدی است که جایگزین نماد شیطان شده است.

 

البته مقدس نشان دادن این نماد شیطان سالهاست که در اروپا و امریکا انجام شده، کما اینکه بزرگترین ابلسک را در جلوی کاخ سفید آمریکا (تصویر زیر)

قرار داده اند و آن را نماد تمدن دانسته و به آن افتخار هم می کنند. تقریبا در تمام میادین اصلی شهرهای بزرگ اروپا، در همه قبرستانهای مسیحیان اروپا و بسیاری از ساختمانها و مراکز تجاری و مهم شان، آن را می بینیم. در تصویر زیر نماد ابلیسک را در میدان اصلی شهر واتیکان مقر اصلی مسیحیت هم می بینیم:

 

تصویری از یک ابلیسک در یکی از میادین پاریس در زیر آمده است:

 

 

ابلیسک نمادی با قدمت تاریخی بسیار زیاد است و در تصاویر زیر ستون های ابلیسک متعلق به شیطان پرستان مصر باستان را می بینیم:

 

 

شاید به ذهن کسی برسد: ای بابا چرا اینقدر حساس شده اید؟

در جواب باید گفت علاوه بر اینکه گذاشتن این ستون در عرفات نوعی تهاجم فرهنگی و اهانت به مسلمین است نشاندهنده ترویج روحیه بی تفاوتی و اباحه گیری در میان ما مسلمین هم هست. و نقطه اصلی سقوط ایمانی همه ما آنجایی است که به امورات آشکارمان بی تفاوت شویم. ضمن اینکه دیده شدن نشان شیطان در معابر عمومی (در اروپا) و مکانهای مقدس، نتیجه قهری و روانشناسانه آن (از لحاظ بصری) چیزی جز عادت کردن ما و در نهایت مقدس دانستن آن نخواهد بود. و بدترین اثر آن بر روی بچه های ماست که از بچگی آن را می بینند که از نظر علمی اثرات عمیق و اساسی تر آن در سنین پایین، اثبات شده است. و در طی سالیان زیاد و با گذشت زمان، دیگر آن را نمادی بد و مذموم نخواهند دانست. و این اثر نهایی تهاجم فرهنگی است.

 

برای اطلاعات بیشتر به

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/201513/%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%D8%AA%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B3-%D9%BE%D8%B3%D8%B1-%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

رجوع کنید.

البته شبکه 3 سیما مستندی به نام «حقیقت» (دقیقا یادم نیست قسمت چندمش{2یا3} درباره نماد شیطان بود) را بصورت تخصصی در این زمینه پخش کرده است که از سایت روشنگری می توانید دریافت کنید.

 

با عرض پوزش از اطاله کلام. واقعا لازم بود گفته شود. به قول یکی از دوستام: اینجام (اشاره به گلو) گیر کرده بود.

 

 

نظرات  (۶)

موفق و موید باشید.... .
سلام. فعلا که دوباره منا دریای خون شده.....
پاسخ:
سلام. متاسفانه.
انشا الله زمان نبرد نهایی با باطل نزدیک است
اللهم عجل لولیک الفرج

کوتاه مینویسم؛
اوایل ماه ذی الحجه 1436 بود که یکی از بستگان و اطرافیان و دوستان و همسایگانمان را بدرقه ی موسم حج میکردیم یا نه نگاه اشک بار را بدرقه هم وطنان کردیم که ناگاه خبر از حادثه ای دلخراش پیچید، آری جرثقیلی بر فراز زائران بیت الله الحرام ...
خبر، خبر اندوه بود، زخمی ها و کشته شدگان.
 فقط فکر به سوی کسانی بود که بدرقشان کرده بودیم. خبرگزاری ها را بررسی میکردیم، از این و آن میپرسیدیم، اسامی منتشر شده را یک به یک با دقّت میخواندیم که آیا مسافر ما هم در بین آنهاست یا نه؟!
برایشان صدقه دادیم؛ امّا ...
گذشت ... چند روزی بیشتر نگذشته بود که خبر تکان دهنده تلفات رمی جمرات را دادند. باز هم بیشتر از گذشته نگران شدیم و دست از پا نشناختیم.
امّا ...
به قسم حضرت عباس [علیه السّلام]، مهدی فاطمه [عجل الله تعالی فرجه الشریف] هم میان جماعت است. آیا برای او هم لحظه ای ... نه دمی نگران شدیم؟!! برای سلامتی اش صدقه دادیم؟!! آیا از احوال او هم پرسیدیم؟!!
امان از غربت امامی که اشکِ خون در چشم دارد و زخمی بس عمیق در قلب نازنینش ...
پاسخ:
ممنون بابت متن زیباتون.
مرحوم حاج محمّد علی فشندی می گوید:
در مسجد جمکران قم، اعمال را به جا آورده بودم و با همسرم می آمدم. دیدم آقایی نورانی داخل صحن شده اند و قصد دارند به طرف مسجد بروند با خود گفتم: این سیّد نورانی در این هوای گرم تابستان، از راه رسیده و تشنه است. ظرف آبی به دست ایشان دادم. پس از آشامیدن ظرف آب را پس دادند. گفتم: آقا، شما دعا کنید و فرج امام زمان أرواحنا فداه را از خدا بخواهید تا امر ظهور نزدیک شود.  فرمودند:

«شیعیان ما به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند؛ اگر ما را بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد.»
(
کتاب شیفتگان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ۱۵۵:۱ ، با اندکی تصرّف.)


سلام بر امام مظلوم و غریبمان مهدی فاطمه(عج)!
 مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی که از علمای تهران بودند ، نقل کردند: شبی در نجف بعد از اتمام نماز جماعت پشت سر آیت الله شهید مدنی و خلوت شدن مسجد ، ناگهان دیدم آقای مدنی شروع به گریستن کرد!

چون به من اظهار لطف داشتند به خودم جرأت دادم و علت گریه ناگهانی ایشان را پرسیدم.

ایشان فرمودند: بعد از نماز یکی گفت: امام زمان(عج) را دیده است که به او فرموده اند:(( ببین این شیعیان بعد از نماز بلافاصله به سراغ کارهای خود رفتند و هیچ کدام برای فرج من دعا نکردند! ))

من هم تا این را شنیدم متأثر شدم و گریستم.

آیت الله مجتهدی فرمودند: بعدها متوجه شدم امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) این گلایه را به خود ایشان (شهید مدنی) گفته بودند!!!

سلام بر امام مظلوم و غریبمان مهدی فاطمه(عج)!


پی نوشت :

( کتاب تا کربلا...(چهل روایت از دلدادگی شهدا به حضرت امام حسین و شهدای کربلا)،صفحه75
  • زهرا احمدآبادی
  • موفق باشید...
    پاسخ:
    خیلی ممنون. شما هم موفق باشید
    لعن الله علی آل سفیان و آل زیاد و آل مروان و آل سعود الی یوم القیامت...
    ممنون از دعوت شما

    پاسخ:
    واقعا که آل سعود پی رو آل مروان هستند.
    خواهش می کنم.
    وبلاگ شما خیلی خوب و مطالبش تامل برانگیزه.
  • دختر مهتاب من زنده ام
  • وبتون خیلی مطالبش عااااااااااااااااااااالیه موفق باشید....
    پاسخ:
    خیلی ممنون. اینقدرها هم خوب نیست.
    التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی