ترنج

شیعه ما همچون ترنج است که بوى آن خوش، ظاهر و باطنش نیکو مى ‏باشد. امام علی (ع) ح 5724 غررالحکم

ترنج

شیعه ما همچون ترنج است که بوى آن خوش، ظاهر و باطنش نیکو مى ‏باشد. امام علی (ع) ح 5724 غررالحکم

ترنج
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

حرم، در دست حرامیان

شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ

2 روز قبل، مشغول تهیه اولین مطلب در زمینه سبک زندگی اسلامی- ایرانی بودم که خبر حادثه خونین منا را شنیدم. هنوز هم در شوک هستم.

بهت زده خبرها را می خوانم و می بینم

 

از طرفی نمیتوانم این مطلب را هضم کنم که این آل سعود چه جور جانورانی هستند که حتی وقتی نیروی آموزش دیده، کم دارند و حجاج، نیمه جان بر روی هم افتاده و در حال جان دادن هستند، چرا کمک پزشکی دیگر کشورها من جمله ایران را قبول نمی کنند و از طرفی به مکان و زمان و انسانهایی که در این حادثه جان باختند فکر میکنم که چگونه جان دادند؛ تا اینکه پیام حضرت آقا آمد: «...جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله»

قدری آرام شدم. اما حکمتهای خفیه الهی را نمی دانم.

 

هر چند که در بیشتر خبرها آمده که علت حادثه سوء مدیریت و تبعیض در دسته بندی نژاد حجاج (چون 3 مسیر برای حجاج درست کرده بودند، یکی مخصوص حجاج عربستانی، یکی برای حجاج عرب و دیگری برای حجاج آسیایی و غیرآن) توسط مسئولان سعودی بوده اما با قدری تامل و دقت میتوان متوجه شد که این حادثه اینقدرها هم بخاطر سوء مدیریت نبوده است.

با توجه به خبری که صداو سیما عجولانه آن را پخش کرد و بسته شدن راه حجاج آسیایی و غیر عربی را بخاطر عبور کاروان یکی از شاهزاده های سعودی می دانست (محمد بن سلمان وزیر جنگ عربستان) و بعد معلوم شد که فیلم آن، مربوط به 3 سال قبل! بوده و با توجه به حادثه سقوط جره ثقیل چند روز قبل در مسجدالحرام و مشکوک بودن شرایط سقوط آن و حتی آتش سوزی خیمه های مصری، نشانه هایی از درگیری های داخلی بین شاهزاده های سعودی برای بدست آوردن قدرت است؛

چه اینکه، انتشار فیلم 3سال قبلِ عبور کاروانِ محمد بن سلمان (وزیر جنگ و جانشینِ ولیعهد عربستان)، توسط محمد بن نایف (وزیر کشور و رییس امور حج و ولیعهد عربستان) در این بحبوحه، در جواب به خرابکاری طرفداران محمد بن سلمان در حادثه سقوط جره ثقیل و بستن عمدی راه حجاج در رمی جمره در منا، برای زیر سوال رفتن مدیریتِ محمد بن نایف رییس امور حج و درنتیجه عزل او از ولیعهدی عربستان بوده است.

شایان ذکر است از علل اصلی پشت پرده این وقایع، حمایت طیف وسیعی از سیاسیون آمریکا از ولیعهد شدن و روی کار آمدن محمد بن سلمان به جای محمد بن نایف می باشد، که در این صورت باید گفت: والله که آمریکا شیطان بزرگ است و تا آن را از بین نبریم، امت مسلمان جهان روی خوش را نخواهند دید.

از همین رو بود که امام خمینی (ره) فرمودند:" هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید"

 

حال، علت این سلسله حوادث ناگوار هر کدام که بوده باشد، مهم اینست که جان انسانهای بیگناه گرفته شده و رفتار سعودی ها نشان می دهد که بویی از مسئولیت و البته انسانیت نبرده اند.

 


 

پی نوشت:

شاید برخی هم سن و سالهای من ندانند که در مراسم برائت از مشرکین سال 1366 شمسی، آل سعود 275 حاجی ایرانی و 45 غیر ایرانی را بخاطر مراسم برائت از مشرکین که سنت پیامبر اکرم(ص) می باشد، به خاک و خون کشیدند بطوریکه نیمی از کشته شدگان از زنان بودند. ماموران سعودی با شدت با زنان برخورد کرده و پول و اموال آنها را به سرقت می بردند. البته تعداد قابل توجهی از کشته ها مربوط به بعد از ماجرا بود که عمدا تا چندین روز اجازه مداوا و رسیدگی به آنها داده نشد.

 

 

اللهم عجل لقاطع دابر الکافرین الفرج.

نظرات  (۸)

خداوند مار از شر آل سعود نجات دهد...انشالا
پاسخ:
انشاالله.
+++
پاسخ:
ممنون
  • بچه شیعه غدیر
  • خیلی مطلب خوبی بود
    اشارتون به فاجعه ی سال 66هم خیلی خوب بود
    ظاهرا پادشاه عربستان بابت برائت از مشرکین امسال هم تذکراتی داده بوده
    و خب مث همیشه این برنامه ایرانی ها باز هم اجرا شد
    خلاصه همه جوره دلشون پر بوده!!
    باافتخار لینک شدید
    پاسخ:
    البته جا داشت که تلویزیون در بین خبرها به قضیه کشتار عمدی حجاج ( با اسلحه و غیره) در سال 66 بپردازه. ماجرای فوت 1400 حاجی در تونل یکی از بزرگراههای عربستان در اثر از کار افتادن دستگاههای تهویه تونل را هم یادآوری می کرد خوب بود.
  • ܓ✿ بانوی بهار
  • خدا لعنتشون کنه

    پاسخ:
    آمین.
  • رافضیــة ...
  • خدا لعنتشون کنه حرامیا رو
    پاسخ:
    بی شمار
  • زهرا احمدآبادی
  • خدا آل سعود را لعنت کنه.....
    پاسخ:
    انشاالله تا زنده ایم سقوطشان را ببینیم.
  • فرزند ادم منتظر یوسف زهرا
  • خدا ازشون نگذره
    از روی این شهیدان ایرانی که حاصل وحشی گری مسلمانان وهابی عرعرستانی است خجالت بکشید و علیه منافع ملی کشور شعار ندید
    پاسخ:
    ادبیات شما که شبیه به رییس جمهور  است نشان دهنده ادب و فهم و میزان استدلال شماست!
    اولا وهابی ها مسلمان نیستند مگر اینکه شما آنها را مسلمان بدانید یا بخواهید نام مسلمانی را لکه دار کنید
    دوما از چه چیز باید خجالت بکشیم؟ از افشای حقایق؟ از کوتاهی و اجحاف عده ای سیاسیون سست عنصر که در قضیه منا نهایت ترس خود را نشان دادند؟ مگر شعارشان باز گرداندن عزت به پاسپورت ایرانی نبود؟ پس چرا حتی نتوانستند جنازه ایرانی! را هم به کشور باز گردانند؟
    سوما علیه کدام منافع حرف زدیم؟ عقب نشینی علمی در برجام که حتی بعد از 10 سال حق هیچ کار علمی هسته ای نداریم، این علیه منافع ملی حرف زدن است؟
    چهارما همه من جمله اقتصاددانان میدانند که بیشترین سود و منفعت را از برداشتن تحریمها و بیشترین سود را در زمان تحریم پولدارها و سرمایه داران می برندکه یا درکار خرید و فروش هستند یا واردات. پولدارها هم که بیشتر از کالاهای لوکس استفاده میکنند باوجود اینکه باگران کردن کالاهای وارداتی یا اجناس فروختنی شان به هر نحو پول خرید کالاهای لوکس را بدست می آورند، نگران عدم بهره مندی از کالاهای تجملی  ولوکس هستند. شما که جزء اینها نیستید؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی