ترنج

شیعه ما همچون ترنج است که بوى آن خوش، ظاهر و باطنش نیکو مى ‏باشد. امام علی (ع) ح 5724 غررالحکم

ترنج

شیعه ما همچون ترنج است که بوى آن خوش، ظاهر و باطنش نیکو مى ‏باشد. امام علی (ع) ح 5724 غررالحکم

ترنج
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

تاریخ پاسخ می دهد یا رسوا می کند؟!!

دوشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۷ ب.ظ

 

به یاد داریم که بعد از بررسی و نقدهای کارشناسان دلسوز در رابطه با اشکالات فنی و حقوقی و امنیتی توافق هسته ای دولت با دول غربی، هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی به منتقدان توافق هسته ای گفت:

" دلواپسان با صهیونیست‌ها همنوا شده‌اند".

 

زمان گذشت، کار حتی به چند ماه هم نکشید که

هاشمی رفسنجانی در 9 آبان ماه در مصاحبه با سایت امید هسته‌ای  گفت:

«در سال ۶۱ ذهنیت ما این بود که باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم» و «درست است که ما اجازه رفتن به طرف سلاح هسته‌ای را نداریم، ولی اگر شرایطی پیش بیاید و ضرورتی پیدا کند و یا دشمنی پیدا کنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند، قدرت ما محفوظ است.»

این اظهارات رفسنجانی با استقبال و ذوق زدگی فراوان رسانه ها و مقامات اسراییلی مواجه شد و به گفته آنها حقانیت اتهامات آنها علیه برنامه صلح آمیز ایران با این اظهاراتِ یک رییس جمهور سابقِ ایران، تایید شد.

حال سوال این است که با بیانِ این خاطراتِ مخدوش توسط ایشان، چه کسی با صهیونیستها همنوا شده است؟!!!

 

  • سروش آسمانی

نظرات  (۸)

  • ام اسی خوشبخت
  • سلام
    حدیثی که در عنوان وبلاگ نوشتید عالیه، ان شالله مصداق این حدیث باشیم :)
    پاسخ:
    خیلی ممنون. إن شا الّه
  • دختر مهتاب من زنده ام
  • تاریخ پاسخ میدهد ودلواپسان را رسوا میکند
    پاسخ:
    اصولا دلواپس بودن برای عاقبتِ کار، امری پسندیده است. در دین اسلام هم مکررا توصیه شده که دلواپسِ اعمال خود باشید و از خود حساب بکِشید.حالا دلواپسِ توطئه دشمن بودن که بد نیست.

    راستی، میشه یکی از پاسخهای تاریخ به نقدهای دلواپسان را ذکر کنید؟

    فعلا که تاریخ هر چه که به جلو میره خلاف این حرف شما را داره نشون میده. فعلا که تنها دستاوردِ توافق، ورود لوازم آرایشی و ساندویچ مک دونالد و بالاتر رفتن قیمت دلار بوده.
  • بچه شیعه غدیر
  • ازین خانواده ی هاشمی به ملت ایران زیاد رسیده
    خدا از خیانت کننده های به ملت و کشور نگذره
    داره کار بجایی میرسه که باید برای کمتر گناه کردن بعضیا نزدیک شدنه مرگشونو از خدا خواستار باشیم

  • مــ. مشرقی
  • آره اصلا ایشون که هیچ نسبی با صهیونیست ها نداره! :|
    خدا لعنت کنه همه وطن فروش ها رو.
  • دختر مهتاب من زنده ام
  • وقتی رییس جمهوری ک کلیدش راگم کند ودرهای ازادی را بیش از بیش باز بذارد ورود هر اجنبی ب کشور امکان پذیر است
    وقتی از یک طرف دم از دشمنی با امریکا و داعش میزند وبرای ازادی سرکرده داعش ک دست مدافعان حرم بود خودش را ب ابو اتش کشید تا ازادش کنند .......
    از نظر بنده این ها جواب هایی اند ک تاریخ ب دلواپسان سیاسی میدهد
    پاسخ:
    ببخشید منظورتون را از کسی که دم از دشمنی با امریکا و داعش می زند و برای آزادی سرکرده داعش تلاش کرد نمیدونم کیه. اگر میشه بفرمایید بنده هم در جریان قرار بگیرم
    به نظرم یک مقدار سخت گرفتید! نمیگم اینطور صحبتها درست است اما دلیل بر همنوایی نیست! ایشون میخواسته بگه ما قدرت مقابله داریم. و البته من تاییدی برنحوه ی بیان ایشون نمیکنم اما به نظرم خود این قضاوتها در مورد اشخاص صحیح نیست و گاهی بهتر است ما هم خویشتن داری و سکوت کنیم. البته گاهی!

    +در مورد کامنتی گه گذاشتید حقیقتش به نظرم خیلی شرایطتون سخت تر از وضعیت عادیه! :|
    اینکه بیشتر از حد مجاز غیبت کردید یعنی کلا صفر میشوید؟ دانشگاه ما که اینطوربود! غیبت بیش از حد مجاز صفر آموزشی بود! :| معلومه شما خیلی هوای خانمتون رو دارید.منم باید بگم خوش به حال خانمتون!!
    اصلا مگه مشکل رفلاکس معده برای نوزادان قابل حله که شما از کارتون می زنید که اون مشکل رو حل کنید؟ این مشکل به نظرم فقط با گذر زمان و بزرگتر شدن بچه حل میشه البته که من تجربه ای در این زمینه ندارم امیدوارم روزهای ارامش و خوشی در انتظارتون باشه، و البته این ترم رو با موفقیت سپری کنید.
    پاسخ:
    بله شما صحیح می فرمایید، بنده هیچ وقت بخاطر یک حرف یا اظهار نظر، کسی را مورد قضاوت کلی قرار نمی دهم و اصولا مخالفم که شخصی که خدمات زیادی انجام داده را به این صورت مورد نقد قرار بدهیم . اما زمانی که شیوه و منش سیاسی و حتی اخلاقی- اعتقادی یک فرد آرام آرام تغییر می کند ( یا به گفتی برخی از خاص از اول هم متفاوت بود اما آرام آرام زاویه خود را با اصول و اعتقادات درست نشان می دهد) و یک یا چند اظهار نظر خلاف واقع در همه زمینه ها ابراز کرده و جهت حرکتش صرفا به سمت بدست گرفتن قدرت شود، از یک جهت هم بر همه ی ماست که از باب امر به معروف و نهی از منکر که شرعا بر ما واجب است، او را به طرق مختلف ارشاد کنیم. از جهت دیگر باز هم برای تنویر افکار کسانی که زیاد در بطن امور سیاسی و تاریخی نیستند از باب تعلیم علم و روشنگری، که حقیقت را بیان کرده و زمینه را برای ایجاد اختلاف توسط افراد با سابقه ای  که از مسیرِ حق زاویه پیدا کرده و حتی وقایع تاریخی-اعتقادی ما(شیعه) را نیز برای رسیدن به اهداف مادیِ خود با زیرکی تغییر می دهند، بسته و روشنگری کنیم.

    اگر از مواردی مثل حمایت از وزیر نفتی که امضای او در همه رشوه ها و قراردادهای آلوده نفتی دیده میشود، حمایتِ آشکار از فرزندِ محکوم شده خود مبنی بر حقانیتِ او، تحریف چند ده باریه تاریخِ انقلاب و سخنان حضرت امام خمینی، حمایت و ترویج اقتصاد لیبرالیستی و دفع و طرد اقتصادِ اسلامی، و ده ها مورد دیگر بگذریم آیا می توانیم از این تحریفِ زیرکانه ایشان، در آستانه ی سفر به عربستان بگذریم که وی مسئله خلافت حضرت امیر (ع) را مسئله ای تاریخی ( ونه اعتقادی) خواندند؟
    شاید بگویید وی برای بهبود روابط فی مابین این حرف را زده اند اما در جواب عرض مینمایم که برای بهبود روابط که از اصول اعتقادی نباید عقب نشینی کرد. این حرفِ ایشان در ظاهر شاید اینگونه خود را نشان دهد که قضیه خلافت و جاشینی پیامبر مربوط به گذشته بوده و الان بخاطر این قضیه اختلاف ایجاد نکنیم، اون یک دعوای! تاریخی بوده!
    گویی نعوذ بالله حضرت علی علیه السلام برای قدرت اختلاف داشته اند، معنای حرف وی این است که ولایت (امامت) جزء اصول ما نبوده و صرفا مسئله ای تاریخی است.همین. و اهمیت اعتقادی برای ما ندارد.
    مگر نه اینکه تلاش شیعه در این 1400 سال برای ایجاد حکومت، زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) بوده تا ایشان قسط و عدل را حاکم کنند در همه زمینه ها من جمله در بحث امامت و انتقام از غصب کنندگان منصبِ حکومت و ولایت بر مردم؟
    این حرفِ وی، خط بطلانی بر این اعتقاد ِ قطعی شیعه است که همه شیعیان 12امامی و حتی شیعیان غیر 12 امامی آن را قبول دارند.
    لازم به ذکر است نتیجه این اظهار نظر در آستانه سفر ایشان به عربستان، تنها نتیجه ای که میتوانست داشته باشد استقبال بهتر از ایشان در عربستان می بود و لاغیر .
    شیوه و خط مشی ائمه اطهار در طول تمام تاریخ و در همه زماهای بحرانی بر این بوده که هیچگاه از اصولِ اساسی اعتقادی مان کوتاه نیامده اند و به هر نحو ممکن که شده بوده بر اصولِ اساسی شیعه پافشاری کرده اند حتی تا آنجا که حضرت علی (ع) را دست بسته برای بیعت بردند و اصرار ایشان بر دفاع از اصولِ شیعه و اسلام منجر به شهادتِ حضرت زهرا (س) شد.

    در هر حال هر کس باید به وظیفه حال حاضر خود با توجه به موقعیتی که دارد،عمل کند. البته نباید تندروی یا کندروی داشته باشیم و من نیز خود را مبرای از خطا نمی دانم.
    http://bayanbox.ir/view/1862580934790544680/s.jpg

  • ام اسی خوشبخت
  • سلام
    با تشکر از نظرات مفید شما
    یک مطلب در پاسخ نظر شما نوشتم، خوشحال میشم نظرتون رو بدونم
    Finndig this post solves a problem for me. Thanks!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی