ترنج

شیعه ما همچون ترنج است که بوى آن خوش، ظاهر و باطنش نیکو مى ‏باشد. امام علی (ع) ح 5724 غررالحکم

ترنج

شیعه ما همچون ترنج است که بوى آن خوش، ظاهر و باطنش نیکو مى ‏باشد. امام علی (ع) ح 5724 غررالحکم

ترنج
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

کوچه های مه آلود

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۲ ق.ظ

کوچه های شهر پر از دود است

دود سیگار هم همراه فراورده های نفتی نیم سوخته در موتورهای آخرالزمان؛ چند سلول باقیمانده مغزم را نیز، بی سر و صدا می کُشد.

در کوچه پس کوچه های مه آلود و تاریک شهر،

 عشق؛

  تک تک کوچه ها را به دنبال یک گلفروش،

 یکه و تنها

             گشت.

 اما آنها که روزی گلفروش بودند هم،

                                                          امروز

                                                                        بر درِ  خانه مرد یهودی، دلار می فروشند.

 

 


پی نوشت: چهره بعضی افراد! در تصاویر، شطرنجی شده تا یه وقت کسی آنها را نشناسد و با متن تطبیق ندهد!

(اشاره به جمله آقای لاریجانی در جلسه رأی گیری برای برجام که با رای گیری علنی نمایندگان که اسم موافقین برجام مشخص باشد، مخالفت کردند. با این استدلال که یه وقت روزنامه ها اسمشان را چاپ می کنند و شناخته می شوند!)

 

 

نظرات  (۹)

  • بچه شیعه غدیر
  • نفستون حق
    خیییلی جذاب و "ظریف" کار کردین
    ومن الله التوفیق
    یاعلی
    پاسخ:
    تشکر.التماس دعا
    خودش تو کار "ظریف" در آمد.
    وفقکم الله.
    :)
    پاسخ:
    ..)
    سلام. سروش که روشنفکر بود! :)
    پاسخ:
    علیک السلام یا صدیقی و استاذی.
    هنوز هم هست!
    1 دنیا ممنون که کلیک رنجه فرمودید و به وب حقیر سر زدید. خوشحالمون کردید. هانیه هنوز تنهاست؟
  • مـاه بـانو :)
  • ولی فک نکنم متن در مورد غمه زدن بوده باشه :">

    ممنونم از نظرتون ..
  • عــ ـاکـ ـف ...
  • خوبه والا تو این دوره زمونه رئیس مجلسم میترسه اظهار مخالفت کنه :/
    پاسخ:
    ترس؟!!!!!
    بیشتر باهاشون موافقه تا اینکه بترسه. اون هم رییس مجلسی که نظر صریح رهبر انقلاب درباره وقف دانشگاه آزاد را توی مجلس به رای گذاشت!
  • مــ. مشرقی
  • ماام که نشناختیم شون :))
    پاسخ:
    :)
  • شهروند ایران
  • خواهشا به تیم مذاکره کننده که به فرموده ی رهبر عزیز فرزندان ملت و دلسوزان نظام هستند و از طرفی  منتخب یک ملت هستند توهین نکنید و عقده ها و کمبودهای شخصیتی و نادانی تان روی این عکس ها نشان ندهید . شما شاید آخوندی که تخصصی تو این زمینه ها نداری و دخالت می کنی یا اینکه دلواپس و کاسب تحریمی . من ایمان دارم به تصمیمات سنجیده و با درایت ظریف . شما اگه دلواپسی دلواپس ایرانی هایی باش که تو عرعرستان بهشون تجاوز شد و زنانی که دزدیده شدند و به بردگی رفتند و حاجیانی که تو منا کشته شدند . اون موقع ها شما کجا تشریف دارید؟؟ دشمن ایرانی و بشریت وهابی و عرب تمساح خور است و بس
    سوال یک دلواپس از دکتر ظریف : با اجازه ی چه کسی با اوباما دست دادی ؟؟
    پاسخ دندان شکن ظریف : با اجازه ملت ایران
    بله ایشون نماینده ی ما هستند و اجازه دارند هر تصمیمی بگیرند . پس بهتره اقلیت دلواپس تابع اکثریتی باشند که دکتر روحانی را انتخاب کردند و این تفرقه افکنی ها را ایجاد نکنید.
    شما دلواپسان با نادانی هایتان همیشه ایران را ویران کردید
    پاسخ:
    شبیه شقشقیه!
    سلام.
    نمی دونم چند صفحه از متن برجام را خوانده اید، یا شاید هم اصلا نخوانده باشید!
     بنده مدت 5 سال مسئول سیاسی یکی از تشکلهای دانشگاه در زمان دانشجویی ام بودم. از سال 1378 هم مطالعه درباره گروههای سیاسی و عقبه فکری آنها را شروع کردم. بعد از 16سال سروکار داشتن با مسایل سیاسی کشور، هرچقدر که تو این زمینه تجربه داشته باشم توی طلبگی به این اندازه اطلاعات و تحلیل ندارم.
    من چه کاسبی با تحریم میتونم داشته باشم؟
    پیامبر (ص)میفرمایند همه شما نسبت به هم مسئولید پس دلواپس بودن فی نفسه بد نیست.
    توی این مطلبی هم که نوشتم قصدم توهین نبوده و نیست. این یک متن ادبی است که برداشتم از اعمال این روزهای دیپلماتهای کشورمان است.

    نمی خوام مقایسه آناکرونیستی بکنم اما به فرموده حضرت امیر  علیه السلام در وقایع جنگ صفین، شقی ترین مردم چه کسی بود؟
    ایشان، ابوموسی اشعری را که علی رغم خواست حضرت برای مذاکره با معاویه، توسط مردم!  انتخاب(تحمیل) شده بود را نه به خدا دعوت کرد و نه به دین و نه آخرت. حضرت علی(ع) او را به تجربه خودش درباره معاویه دعوت کرد و در انتها فرمودند که شقی ترین مردم کسی است که به تجربه خود اعتنا نکند.
    مگر در دولت دوم آقای خاتمی مسئول مذاکرات هسته ای آقای روحانی و ظریف نبودند که آن نتایج فجیع به بار آمد؟ البته از لحن سخن شما اینگونه برمی آید که به احتمال زیاد اصلا از وقایع هسته ای در دولت دوم آقای خاتمی هیچ اطلاعی ندارید!
    مگر تمام فعالیتهای هسته ای کشور متوقف نشد و بازرسی های فراتر از ان پی تی در ایران انجام نشد اما باز هم پرونده ایران به شورای امنیت رفت؟
    مگر وزیر خارجه آلمان در تهران پس از امضای توافق سعدآباد در حضور آقای روحانی پایش را روی میز نگذاشت؟! و وقتی با اعتراض طرف ایرانی مواجه شد گفت: ما میوه عراق را در تهران(در توافق سعدآباد) چیدیم.
     فیلمش موجود هست و منتشرهم شده که آقای ظریف به محمد البرادعی توضیح میدهد که ما دیگر در داخل کشور وجهه و اعتبار خود را از دست داده ایم(بخاطر سیاست هسته ای که داشته اند)، در فیلم دیگری که خود انگلیسی ها منتشر کرده اند مگر وزیر خارجه انگلیس(جک استراو) با دهن کجی نمیگوید که بعداز توافق سعد آباد، من در دستشویی قطار بودم که خرازی وزیر خارجه ایران تماس گرفت و گفت بگذارید ما 10 تا سانتریفیوژ برای تحقیقات علمی داشته باشیم. که من(استراو) گفتم نمیشود. خرازی گفت که لااقل بگذارید 3تا سانتریفیوز داشته باشیم؟ گفتم باید با همتایان دیگر از 5کشور اروپایی و امریکایی صحبت کنم و در نهایت به او گفتم که نمیشود. او خواهش کرد که یک( یه دونه!) سانتریفیوز برای تحقیقات علمی داشته باشند که مخالفت کردم. اینها عزت و سربلندی مملکت است؟

    بنده شما را فقط به خواندن متن برجام دعوت می کنم. برای اینکه در هر قضیه ای تحلیل درستی داشته باشید باید بدون پیش قضاوت، آن مسئله را ببینید. یکبار متن برجام را بخوانید و درباره اش فکر کنید. پس از آن، تحلیل یکی از طرفداران متن برجام و تحلیل یکی از منتقدان متن برجام (مثلا آقای جلیلی) را بخوانید و باهم مقایسه کنید.
    آیا چیزی از متن برجام (159 صفحه) را خوانده اید؟ از اشکالات و تفاوتهای فاحش ترجمه فارسی با انگلیسی متن که هر دو توسط وزارت خارجه ایران منتشر شده اند که بگذریم هرکس که تعداد و اهمیت امتیازهایی که ایران داده (در حالی که همه اش حق ایران بوده و نه زیاده خواهی) را ببیند و با امتیازهای اندکی که گرفته ایم مقایسه کند به نتیجه ای غیراز این نمیرسد.
    کلام طولانی شداما این یک دهم از کارهای گذشته و حال این حضرات هم نیست!

    درانتها: اتفاقا رسیدگی به ایرانی هایی که در عربستان بهشون تجاوز شد وظیفه وزیر خارجه اقای ظریفه که تاحالا کاری نکرده! یکی از شعارهای آقای روحانی در انتخابات این بود که اعتبار را به پاسپورت ایرانی بر میگردانند. برگرداندن اعتبار این بود که نماینده ایشون را به سازمان ملل راه ندادند! درخواست ظریف برای سفر به عربستان برای حادثه منا را اصلا بهش توجهی نکردند! اتفاقا تا قبل از موضع گیری رهبر انقلاب چه کار موثری توسط دولت در قضیه منا شد؟
    راستی اگر احساس مسلمانی دارید شما کجا بودید وقتی که پس از کاریکاتورهای اهانت آمیز نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت پیامبر(ص) و اعلام حمایت رسمی کشورهای اروپایی و من جمله آقای فابیوس، ظریف تنها بعد از 2-3روز از این اهانت حتی به نشانه اعتراض هم که شده سفر به اروپا آن هم فرانسه را لغو نکرد و حتی واکنش هم نشان نداد!
    و اتفاقا  با فابیوسی که مرگ نزدیک به 1000 ایرانی بخاطر واردات خونهای الوده به ایران، بر گردون اوست محکمتر از همیشه با او دست دوستی داد.
    خاتمه: عقل میگه صِرف نماینده عده ای بودن، دلیل موجهی برای اتخاذ هر تصمیمی! نیست. بهتره با دلیل حرف بزنید.زمان پرخاشگری و ادبیات فاخرانه! به سبک رییس جمهور روحانی تموم شده.


  • شهروند ایران
  • آقای جلیلی با دکترای معارف اسلامی می رفت برای مذاکره ی هسته ای ، یه مقاله  تهران براش می نوشتند و میرفت اونجا می خوند و میومد . کارمون چند سال همش همین شده بود و این وسط ملت در فشار و سختی . میشه چند مورد از برکات انرژی هسته ای روسی قدیمی و تاریخی که سر سفره ی مردم آمده را بیان بفرمایید چند موردش را ؟؟؟ کشورای دیگه چندین نسل راکتور جدیدتر ساختن و ما هنوز درگیر مدل قدیمی اش هستیم . آیا کشورهای وهابی پلید منطقه که انرژی هسته ای ندارند زندگی و معیشتشان خیلی بهتر از ایرانی ها نیست ؟؟؟؟ آیا با کمبود مواجه هستند؟؟ .آیا نیازهایشان برطرف نمیشود . مگر نه این که انرژی برای رفاه مردم باید باشه . این که شده مایه عذاب .  لطف کنید و مطالعه کنید که پس از سونامی ژاپن ، ژاپن داره نیروگاههای هسته اش ا جمع میکنه و انرژی ها نو را جایگزین می کند وداره قدیمی میشه و ما هنوز داریم سرش جنگ می کنیم . در ضمن غرب حق استفاده ی مسالمت آمیز ایران را به رسمیت شناخته . مشکل غرب این بود که تاسیسات زیر زمینی و پنهان کاری ها و غنی سازی با درصد بالا به چه کار ایران می آید . آنها به نیاز ما متعهد اند و البته کشور کجاش درسته که ما بگیم این مساله اش درست بوده . هزاران میلیارد تومن از این انرژی هسته ای ضرر اقتصادی خوردیم و حالا بماند ضررهای اجتماعی اش . که این پول ها را داده بودیم جدید ترین فناوریها و دانش ها و تمام نیازهای کشور تامین میشد و مردم هم اینقدر در این کشور ثروتمند ایران در فقر و تنگدستی نبودند . من به عنوان یک شهروند کاملا از  برکات انرزِی هسته ای می گذرم و عطایش را به لقایش ترجیح می دهم . و امثال شما هم بهتر است به گفته ی رهبر که برجام را تایید کردند دست از این افکار فسیلی تان بردارید و تفرقه ایجاد نکنید و برجام را مساله ای تمام شده بدانید و آماده باشید که هر لحظه ممکن است دشمنان وهابی و عرب تمساح خور به ایران حمله کنند و با اتحاد با غرب جای کشورهای ثروتمند عربی را بگیریم و دمار از روزگار این وهابی های خونخوار در بیاوریم و بگیم که ایران ما ابر قدرت منطقه است و عربها را سر جاشون بنشونیم . تا نتونند تو عرعرستان تجاوز و قتل و هزار جور بی احترامی به ایرانی بکنند و کسی نتونه چیزی بگه . اعراب رفتند سراغ  غرب و شدند کوه ثروت و قدرت . ماهم در دنیا را به روی خودمان بستیم و شدیم جهان چهارمی واسطوریه فساد و تورم 60 درصدی . و بابک زنجانی و ... آیا شما نسبت به این چیزها دلواپس نیستید؟؟؟؟ این موقع ها کجایید که چیزی نمیگید . در ضمن کشور خودتون را فدای اعراب نکنید که از روز الست دشمن ایران بودند . اونها دشمن نیستند ولی غرب دشمن است . چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سعی کنید شما نقش ابو موسی اشعری را نداشته باشید. هرچند اصلا دوست ندارم وارد مباحث سیاسی شوم و هرگز نمیشوم ولی با دیدن این غار نشینی و تحجر ها گاهی آدم مجبور میشه یه چی بگه . مرگ بر سیاست . در ضمن من چون به اقای دکتر روحانی اعتماد دارم لازم نمیدونم که بخوام برجام را بخونم . ایشون هر تصمیمی بگیرند ما تابع ایم
    پاسخ:
    شما در این قضیه یا عالم هستید یا جاهل و متعصب.
    وقتی که میگویید "از شهدا خجالت بکشید و علیه منافع ملی حرف نزنید" از کدام منافع حرف میزنید؟ برجام چه منفعتی برای ما دارد؟
     مهمترین تحریمهای ایران 2 تحریم است. یکی تحریم نفتی و مهمتر از آن تحریم مالی. در برجام هیچ یک از این تحریمها بر داشته نشده. تنها گفته اند هروقت شما عمل کردید و اگر ما تشخیص دادیم شما آنچه ما خواسته بودیم را انجام داده اید، آن وقت ما برخی از تحریمها را معلق و نه لغو، میکنیم. "برخی" و "تعلیق".
    آنها به هیچ وجه حق هسته ای شدن نداده اند. کجای برجام گفته؟
    در متن برجام آمده که طرفهای غربی allow یعنی به ما اجازه می دهند!  یعنی ما تا حال حق نداشته ایم اما به خاطر قدرت ایران به ما اجازه می دهند که حدی از غنی سازی را داشته باشیم و در ادامه میگویند این روش نباید رویه ای برای دیگر کشورها قرار بگیرد.
    این، دنباله ای که بعد از "اجازه" آمده از نظر ادبیاتی بهش قرینه صارفه می گویند یعنی قرینه ای که معنا را از دوپهلو بدن منصرف کرده و بر روی یک معنی متمرکز می کند.
    اگر غیر از این است به ما هم بگویید تا بدانیم یا اینکه ندیده و نخوانده، چون آقای روحانی را قبول دارید، می پذیرید؟
    در ایمان به خدا که مهمترین چیز است نیز عقل، مقدم بر ایمان است یعنی تا عقلا وجود خدا و صفات او برای انسان به اثبات نرسیده، ایمانی درکار نیست. این یک اصل بدیهی عقلی است که چیزی را در بدو امر بدون دلیل نپذیریم. آن وقت دلیل شما برای همه نقدهایی که بنده و دیگران به برجام نوشتم همین یک حرف است که چون به آقای روحانی اعتماد دارید، لازم نمیدانید بروید برجام را بخوانید؟  خواندن برجام به فارسی ای که وزارت خارجه منتشر کرده و فهمیدن متن اش که سخت نیست.
    چه کسی از روی جهل صحبت می کند؟
      

    عوامانه درباره مسایل اقتصادی حرف زدن و آوردن مثالهایی که مبنای اقتصادی ندارن که چیزی را ثابت نمی کنه. خلط مبحث هم نکنید. همه مسایل را اینجا آورده اید که چه؟ بحث ما بر روی مسئله توافق بود . باید یکی یکی روی مواردی که گفته اید حرف زد.
    تقریبا همه مواردی که ذکر کرده اید یا منشأ علمی ندارند و جز شبهه واهی چیزی نیست.اگر راست می گویید برای آنها دلیل بیاورید.
    این حرف ِ رییس سازمان انزی اتمی ایران در زمان شاه است که میگوید غربی ها در زمینه مذاکرات هسته ای تماما دروغ می گویند. ایشان هم با بی بی سی مصاحبه کرده و هم با رسانه های داخلی. حتما بروید بخوانید. ضمنا همه متخصصان حوزه انرژی  میدانند که انرژی های نویی که شما میگویید ناپایدارند.برای اقتصاد نیاز به منبع انژی پایدار است که غیر از انرژی اتمی و سوخت فسیلی  چیز دیگری وجود ندارد.

    شما واقعا فکر میکنید که غرب می آید با ما علیه حکام عرب وهابی که خودشان عامل روی کار آمدن بسیاری از آنها هستند، با ما متحد میشوند؟
    فکر میکردم که شما ذره ای هم که شده اطلاع و تحلیل سیاسی دارید.هیچ ساستمدار ساده لوحی هم چنین تفکری ندارد. این فکرشما از کجا نشأت میگیرد؟
    واقعا اعراب الان ثروتمندند؟
    شماحتی اگر در اینترنت فقر در یکی از کشورهای به زعم شما ثروتمندِ حوزه خلیج را سرچ کنید، فقر آشکار را در این کشورها میبینید.از آمار رسمی سازمانهای بین المللی درباره فقر در کشورهای عربی خبر دارید؟ پس اینقدر عوامانه حرف نزنید.بله اگر ثروت فروش نفت را به تعداد معدودی از شاهزاده های حرام خوار سعودی بدهند و در معدودی از شهرهایشان خرج کنند در ظاهر ثروتمند نشان داده میشوند اما اگر برای حج به مکه و مدینه مشرف شوید تعداد بسیار زیادی از زنان و کودکان را در حال تکدی میبینید. آیا شما به شهرهای دورافتاده از مرکز کشور و شرقی عربستان رفته اید و فقر را نده اید؟ چرا از روی ناآگاهی حرف میزنید؟آیا برای این حرفهایتان مبنی بر ثروتمند بودن مردم کشورهای عربی در قیامت نباید پاسخو باشید؟
    مثلا در مصر که در 30-40 سال اخیر تمام حکامش غرب گرا بودند حدود 3 میلیون نفر از مردمش در قبرستانها زندگی نمی کردند؟!!!!!
    آیا اهل مطالعه اخبار و  تحلیل رویدادها نیستید؟ یا اینکه اطلاعاتتان را از شبکه ها و سایتهای معدودی میگیرید؟


    من که دیگر حوصله ندارم با کسی که حتی یک دلیل عقلایی برای حرفهایش ندارد، بحث کنم. بنده جواب خیلی از سوالهای که شما مطرح کردید را داده ام، اما شما حتی دلیل هم نمی آورید! اگر جوابی برای این حرفهای بنده در این کامنت دارید، بیایید وگرنه مدام اتهام وارد کردن و شبهه گفتن که هنر نیست.
  • شهروند ایران
  • اصلا گیریم همه بد یه باره بگیم مرگ بر کره زمین . شما ها که خوبید چه کردید ؟ با تحریم بابک زنجانی درست کردید و تورم 60 درصدی و طلاق و فساد و بیکاری و گرانی و معضلات زندگی و طلاق و هشت سال جنگ تحمیلی و ...... ، کم نفت و گاز و ثروت و معدن و .... داریم .هرچی نفت تو خلیج فارس بود اعراب با کمک شرکت های غربی کشیدند بالا و فروختند و رفتن پی عیاشی و سلاح شد تو دست داعشی حرامزاده و شد خرج دشمنی با ایران . برید تاریخ وحشی گری اعراب را بخونید .سهم ایران را هم خوردند و ما تحریم نفتی بودیم کسی با ما همکاری نمیکرد. ایران 90 درصد زیر خط فقرند و 10 درصد هم کاخ نشین داره بالا شهر تهران. دیگه پراید بیست میلیونی زمینه ساز ظهور نیست آیا؟؟ دین شده دست مایه ریاکاری
    در ضمن من با احمق مجادله نمیکنم . شما در همین جهالت ات تا آخر عمر باقی بمان و هم چنان این افکار فسیلی را داشته باش . شماها مسلمان نما هستید . عدالت و فرهنگ را باید تو کشورای دیگه یافت که پایبند به اخلاق و قانون هستند .
    درود بر شهیدان . زنده باد وطن عزیزم ایران
    پاسخ:
    بنده نمیخواستم با این فردی که افکارش نشاندهنده خودفروخته بودنش به تفکر آمریکایی و غربیه جدل کنم ولی همین که آسمون ریسمون بهم می بافه و مغلطه می کنه تا از زیر بار جواب دادن به سوالای بنده که در کامنت قبلی مطرح کردم، فرار کنه برای باطل بودن افکارش کافیه.
    اهانت کردن هم کار انسانهای حقیر و دگمه. این فحش هایی هم که داده در واقع امر، به کسی تعلق داره که نمی تونه برای حرف هاش دلیل بیاره و در هر کامنتش مسایل جدید و متنوعی از هر چه که به ذهنش می رسه مطرح میکنه تا از جواب دادن و حرف حق فرار کنه.
    ضمنا بدانید افرادی مثل این به اصطلاح "شهروند ایرانی" که دلباخته غربند و فکرشان ارتباط با شیطان بزرگه و عدم رابطه با امریکا را حتی مانع "آب خوردن" مردم می دانند قطعا که شرک خفی دارند چون این حرفشان معنایی جز شرک ندارد. امام صادق (ع) در روایتی می فرماید: هرگاه شخصی بگوید اگر فلانی نبود هلاک می شدم یا بر سر من چنین و چنان می آمد، چنین شخصی گرفتار شرک است. (تفسیر نورالثقلین، ج 2، ص 476، ح 235) البته منظور امام در اینجا شرک خفی است.
    اینها  باید اسم خودشان را "عاشق جنایتکار بزرگ: آمریکا" بذارن. آمریکایی که در عصر ما، تجلی تام وتمام نفس اماره و ابلیسه.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی